Re-integratieadviseur WGA (24 tot 40 uur)
Vanwege de groei en ontwikkeling van Impuls zijn wij op korte termijn op zoek naar:
De functie
In het kader van de WGA adviseer je werkgevers om WIA-instroom te voorkomen. Je brengt voor klanten de WGAschadelast in kaart en adviseert hen over stappen om de schadelast te beperken. Je adviseert over eventuele interventies en vervolg- en/of exit-trajecten. Daarnaast begeleidt je ex-werknemers die een WIA-uitkering hebben. Je onderzoekt hun situatie en geeft richting aan het vervolg.
Je bent regisseur op de WGA-dossiers, bewaakt het tijdspad en informeert tijdig over wettelijke en wenselijke vervolgstappen. Je kijkt vooruit, werkt met het einddoel voor ogen en adviseert over interventies. Je bent deskundige in je vak en schakelt anderen in wanneer dit het resultaat ten goede komt.
Je bent relatiebeheerder en bouwt goede en duurzame relaties op met werkgevers en werknemers en ontwikkelt en onderhoudt contact met betrokken partijen. Je weet je weg te vinden binnen het UWV.
Je bent sparringpartner voor zowel de werkgever als de werknemer. Je begeleidt werknemers bij hun duurzame terugkeer in het arbeidsproces. Je denkt mee op dossier- en organisatieniveau en geeft inzicht in belangen, kansen, mogelijkheden en consequenties. Je helpt werkgevers om weloverwogen beslissingen te nemen en realiseert gedragsverandering.
Ons hoofdkantoor bevindt zich in Bunnik.
Persoon
Je functioneert op MBO-/HBO-niveau en hebt ervaring op het gebied van verzuim en re-integratie en actuele kennis van relevante wet- en regelgeving. Kennis van de Sociale zekerheid, NVAB-richtlijnen en de STECR-werkwijze is een pré.
Je weet jezelf te manifesteren met lef en handelt autonoom. Je ziet kansen, bent doortastend en weet om te gaan met verschillende belangen. Je bent resultaatgericht en wordt graag uitgedaagd. Je geeft een hoge prioriteit aan tevredenheid van klanten en geeft op een stimulerende wijze richting en begeleiding aan werknemers en werkgevers.
Je bent in staat dossiers te lezen en analyseren. Je weet van aanpakken en krijgt er energie van om problemen op te lossen en dossiers op orde te krijgen. Je bent analytisch sterk en voelt haarfijn aan wat er speelt. In je communicatiestijl sluit je aan bij je gesprekspartner en je bent in staat weerstand om te buigen en hen in beweging te krijgen.
Je hebt zicht op je eigen verantwoordelijkheid, bent professioneel en roept vertrouwen op bij anderen. Je bent zelfsturend, leerbereid en weet om te gaan met een fluctuerende werkdruk.
Wij bieden
We bieden een uitdagende en inspirerende werkomgeving met veel kennis en ervaring. We investeren veel in je persoonlijke en professionele ontwikkeling en er is vrijheid en ruimte voor ideeën en eigen inbreng. We bieden aantrekkelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Gedeeltelijk vanuit huis werken is in overleg mogelijk.
Informatie en sollicitatie
Je kunt solliciteren door je CV en motivatie te sturen naar annekevandortmond@impulsbv.nl. Bij vragen kun je telefonisch contact opnemen met Annette van Haaster op het nummer 085 – 7738 656.